Våre timer

R4_06419_edited.jpg
A9_01169.jpg

Vi har et stort utvalg av timer som passer for alle. Som medlem hos oss har du ubegrenset tilgang til alle våre gruppetimer.

Våre 
timer

01

WOD

Dagens WOD - dagens treningsøkt.
Timene har en gjennomtenkt programmering som sikrer variasjon, sikkerhet og progresjon. Øktene vil alltid kunne skaleres opp eller ned slik at man alltid kan delta uansett behov eller nivå.
 

03

Tabata/HIIT

HIIT/Tabata (High intensity interval training) er en form for intervalltrening hvor øktene er kortere og mer intense enn ved tradisjonell cardio trening. Øvelsene er enkle, og det er intensiteten som står i fokus. 

HIIT øktene varieres mellom Tabata intervaller (20 sek arbeid, 10 sek hvile x 8), og lengre intervaller som f.eks 40 sek arbeid, 20 sek hvile.  

Veldig kjekke og enkle timer hvor du virkelig får kjent på pulsen!

05

Cardio & Core

Kondisjonstrening i kombinasjon med styrke for kjernemuskler gir deg et viktig grunnlag for all trening og god helse. Vi legger opp til kondisjonstrening med ulike verktøy, både roing, sykling, løping mm samt funksjonelle core-øvelser som kommer til å hjelpe deg i hverdagen og i andre aktiviteter.

07

Muscle Maker

Styrke- og kondisjonstrening hvor vi fokuserer på å bygge muskler, øke vår funksjonelle styrke samt vedlikeholder en god kondisjon. Avslutningsvis vil det inkluderes noe bevegelighetstrening så vi bevarer vår mobilitet.

09

Teenz

På Teenz timene vektlegges det i hovedsak forståelse av øvelsene og korrekt gjennomgang da kroppsbeherskelse er viktigst av alt. Forbedring av ferdigheter som styrke og kondisjon vil komme som en naturlig følge av forbedret forståelse og teknisk utførelse.

Målsetning med timene er å ha en gøy og inspirerende treningstime med hovedvekt på god teknisk opplæring, men også å få seg en utfordrende treningsøkt!

CFC Teenz er egne treningstimer for ungdom mellom 13-16 år, og man kan gå ut året man fyller 16.

02

Partnerwod

Ukas mest populære time. Her jobber vi sammen i lag på to eller tre personer og gjennomfører dagens økt sammen. Man trenger ikke å ha partner på forhånd, du vil alltid finne noen som trenger partner på timen også. 

04

Build and Burn

En ren styrketime med fokus på hypertrofi/muskelvekst. Du vil derfor se et høyere antall reps og kortere pauser for å kjenne at det virkelig brenner i musklene. Her vil vi ha fokus på baseløft som markløft, knebøy og ulike press og dragvarianter. Timen passer for alle nivåer og du trenger ingen forkunnskaper for å delta. 

06

Grand O Ladies

Disse timene retter seg spesifikt mot den voksne kvinnen, sånn ca 40+/-. Her møter du herlige likesinnede damer som gir hverandre motiverende push og et sosialt miljø både under og etter trening. Timen vil typisk bestå av team-økter med variert styrketrening og kondisjonstrening som er tilpasset til alle.

08

Master

Partnerøkt for den godt voksne.

Masters er en time som alle kan være med på, og inneholder mindre av de mest tekniske øvelsene. Dette er en time med høy intensitet hvor også det sosiale står i fokus. 

Logo original med farge.jpg