KIDS

GENERELT OM KURSET

Trenerne gir barna en generell introduksjon og tilnærming til CrossFit gjennom lek og trening. Barna blir presentert for CrossFit øvelser som vil være med å stimulere barnas motoriske ferdigheter til å utvikle smidighet, koordinering, balanse, fart, fleksibilitet og styrke. Timene er bygget opp med hovedvekt på god teknisk opplæring, men også på få seg en god og kjekk treningsøkt. Målsetning med timene er å ha en gøy og inspirerende treningstime og at barnet skal få oppleve treningsglede. Undervisningen bygger også på samspill og utfordringer sammen med resten av gruppen.

Når barnet fyller 13 år så har vi CrossFit Teenz timer som en naturlig fortsettelse etter CFC Kids.

CFC Kids-timer tilbys foreløpig kun på Forus.

 

HVILKET KURS SKAL DU VELGE?

Steg 1: For deg som er helt nybegynner og aldri har deltatt på et CFC Kids kurs. 

Steg 2: For deg som har deltatt på et eller flere CFC Kids tidligere. 

 

GENERELLE REGLER

CrossFit Centrum ønsker at treningen skal være en positiv opplevelse for både små og store fra første stund. Vi ber derfor alle foresatte om å gå gjennom reglene som gjelder for treningen sammen med barna før første time.

Ingen foreldre inne i treningssalen
Det er viktig at dere forbereder barna på at dere (foreldrene/ foresatte) ikke skal være med inn i salen når treningen/undervisningen pågår. Med foreldre i rommet ser vi av erfaring at barna konsentrerer seg dårligere og får mindre utbytte av undervisningen.

 

FØR OG ETTER TRENING


Vi setter sikkerheten i høysetet, og foreldre må sørge for at barna til enhver tid har følge av en voksen så lenge de er på senteret. Det betyr at barnet skal følges inn og leveres til trener før den voksne forlater barnet. Barnet skal også hentes umiddelbart av en voksen etter endt trening. Av sikkerhetshensyn er det ikke tillatt at barnet løper alene rundt i senteret.

 

Toalettbesøk
Husk alltid å følge barna på do før timen starter. Dette er viktig for at undervisningen ikke skal gå bort til tissepauser. Alle barn er forskjellige og noen må gå oftere enn andre. Har ditt barn spesielle behov, ber vi deg gi beskjed til treneren på forhånd.

Mat og drikke
Vi anbefaler å ha med en drikkeflaske de kan drikke av. Det er ikke tillatt med mat eller tyggis inne på timen.

 

Tap og skader
CrossFit Centrum er ikke erstatningsansvarlig for barnets personlige effekter, penger eller verdisaker.

CrossFit Centrum er ikke erstatningsansvarlig for eventuelle skader som barnet måtte pådra seg innenfor CrossFit Centrum sine lokaler/område eller i forbindelse med trening hos CrossFit Centrum.

Logo original med farge.jpg